Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: • kan tilrettelægge, analysere, lede og aktivt deltage læringsorienteret i kollegiale vejledningsforløb • kan gennem vejledningsprocesser indgå i samarbejder om udvikling af en lærings- og udviklingsorienteret, refleksiv fagkultur • kan reflektere over og håndtere etiske dilemmaer i kollegiale vejledningsforløb • har indsigt i læring i praksis samt organisations- og fagkulturens betydning for læreprocesser • kan reflektere over muligheder for gennem vejledning at forandre faglig praksis og fagpersonlige forholdemåder • kan anvende vejledningsteorier og -metoder relateret til kollegial vejledning • kan identificere de videnskabsteoretiske og metodiske positioner, der ligger til grund for valgte/givne vejledningsteorier og –metoder • kan analysere og evaluere socialpsykologiske positioner og gruppedynamiske processer i relation til vejledning
Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, gruppearbejde, fremlæggelser, arbejde med cases, Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Med udgangspunkt i de studerendes praksis kobles teorien på. De studerende bliver aktiveret i undervisningen, og forholder sig til egen læring