Kompetenceudvikling – Digitale medier som pædagogisk redskab - Gladsaxe

  • Søndergaard, S. (Projektleder)
  • Bie, C. (Projektleder)
  • Thorleif Frøkjær (Konsulent)
  • Frank Støvelbæk (Konsulent)
  • Camil Hesse (Konsulent)

    Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Kompetenceudvikle det pædagogiske personale i Gladsaxe Kommune til at inddrage digitale teknologier i det pædagogiske arbejde.
    Mål for aftagers udbytte: For at understøtte denne digitale indsats etableres et forløb ved UCC i samtlige daginstitutioner i de 9 områder. Formålet med udviklingsprojekter er

    • at medarbejderne kvalificeres så de besidder de nødvendige digitale kompetencer
    • at digitale medier eksempelvis lyd, billeder og film integreres i det pædagogiske arbejde med læreplanskompetencer, så medierne indgår som en naturlig del af det pædagogiske arbejde og de aktiviteter institutionen tilbyder
    • at børnenes digitale potentiale bliver udnyttet, så de går fra at være passive konsumenter til at blive aktive lærende i den digitale verden. Det er i den forbindelse væsentligt at personalet er rustet til at kunne indfange de kompetencer børnene har tilegnet sig og udvikle disse.
    Metodik og arbejdsform: • Kick-off dag
    • Forberedelse af praksisforløb
    • Tre praksisforløb af 6 måneders varighed
    • Afslutningskonference
    • Videnopsamling og evaluering af forløbet
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: ?
    Periode1 sep. 201331 dec. 2015
    Arbejd forGladsaxe Kommune, Danmark
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • daginstitutioner
    • digitale medier