Konsulentydelse ind i et skolebaseret kompetence- og udviklingsprojekt for matematiklærerne på Rønbækskolen i Hinnerup

Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

Beskrivelse

Opgavens indhold: Opkvalificering af lærernes kompetence til at tilrettelægge undervisning, der udvikler elevernes matematiske kompetencer med særligt fokus på problembehandlings- og modelleringskompetence.
Mål for aftagers udbytte: Opkvalificering af lærernes kompetence til at tilrettelægge undervisning, der udvikler elevernes matematiske kompetencer med særligt fokus på problembehandlings- og modelleringskompetence.
Metodik og arbejdsform: Oplæg og gruppearbejde som optakt til en reel planlægning, gennemførelse og evaluering af en projektuge (uge 6) for hele skolens elever, hvor matematik var temaet for alle eleverne.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Lærerne skulle ved oplæg indføres i, hvordan man kan tilrettelægge matematikundervisning ud fra både emne- og kompetencemål. Gruppearbejde blev valgt, så lærerne kunne samarbejde indenfor deres undervisningstrin i folkeskolen (begynder-, mellem- eller afsluttende trin)
Periode21 aug. 201225 feb. 2013
Arbejd forUkendt ekstern organisation, Danmark
Grad af anerkendelseNational