Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: At opnå viden om og erfaringer med de pædagogiske potentialer i kreative og skabende processer At opbygge praktiske færdigheder med skabende virksomhed Kunne skelne mellem æstetisk virksomhed, eksperimentrende værksteds arbejde og design processer, og kunne begrunde potentialet i de forskellige arbejdsformer. At arbejde med miljø og genbrug igennem praktisk deltagelses pædagogik. At reflektere over handlekompetence og demokratisk dannelse knyttet til kreativitet, innovation og miljøudfordringer Undervisnings- og arbejdsformer: Teoretisk oplæg om kreativitet underviser styrerede øvelser med kreativitet Understyret forløb ud fra KIE modellen Selvstændige praktiske projekter i værksted eller i uderummet hvor genbrugsmaterialer transformeres til nye ting - enten som desingprocesser eller æstetiske kunstneriske udtryk.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Forløbet skal både kvalificere med praktiske færdigheder, og med teoretisk viden og evne til at begrunde de praktiske processer og produkter.