Beskrivelse
Opgavens indhold: Kompetenceudviklingsforløbet har en varighed af 3 dage og tilrettelægges således, at dagplejerne får mulighed for at omsætte den på kurset opnåede viden til konkret praksis.Kompetenceudviklingsforløbets centrale tema er social relationsdannelse. Temaet indeholder 3 genstandsfelter:
-barn/barn relationen
-dagplejer/barn relationen
-dagplejer/forældre relationen
Med udgangspunkt i nævnte genstandsfelter ønskes for det første en teoretisk for-ståelse for relationelle mekanismer; for det andet en refleksiv opmærksomhed om-kring egen praksis; for det tredje en udviklingsorienteret opmærksomhed omkring skabelse af inkluderende sociale fællesskaber og læringsrum.
Mål for aftagers udbytte: Udviklingsprojektets formål er at opbygge, udvikle og styrke et inkluderende læringsmiljø i dagplejen med henblik på at skabe lige deltagelsesbetingelser for ALLE børn.
Metodik og arbejdsform: Kompetenceudvikling
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: -
Periode | 1 mar. 2009 → 30 nov. 2009 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- pædagogik
- inklusion
- sundhed
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Kvalitet i dagplejen i Tønder kommune: et inspirationsmateriale med fokus på social relationsdannelse.
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning