Beskrivelse
I projektet har vi udviklet en mentorfunktion til dobbeltudfordrede ordblinde elever. Det vil sige ordblinde elever, hvis forældre har svært ved at hjælpe dem med lektier hjemme. Derfor er mentoren tænkt som en ekstra støtte og bindeled mellem barnet og de voksne, f.eks. faglærere og forældre.I oplægget præsenteres projektets resultater samt nogle af de materialer, vi har udviklet. Projekt Læsesucces er et nationalt projekt i samarbejde mellem alle landets professionshøjskoler, Nationalt Videncenter for Læsning og 12 skoler
Periode | 23 maj 2023 |
---|---|
Begivenhedstitel | Veje til Literacy |
Begivenhedstype | Konference |
Placering | Vejle, DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Læsesucces for ordblinde børn – et tværfagligt samarbejde om ordblinde børns læseudvikling
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation