Beskrivelse
Opgavens indhold: Teori og metode inden for flydende læsning.Teori og metode inden for læseforståelse og læseforståelsesstrategier.
Teori om skriftsprogsudvikling i 4.-10. klasse.
Teori og metode inden for undervisning i skriftsprog i dansk og læseforståelse i andre fag i 4.-10. klasse, herunder undervisningsdifferentiering og evalueringsformer.
Teori og metode inden for kollegial vejledning og facilitering af kollegiale læreprocesser.
Teori og metode inden for observation af undervisning i dansk og andre fag i 4.-10. klasse.
Analyse og vurdering af forskellige læremidler til skriftsprogsundervisning i 4.-10. klasse.
Tekstlingvistik – herunder teksttyper og tekststruktur.
Mål for aftagers udbytte: Læringsmål
Den studerende
• har indsigt i teori og metode inden for flydende læsning, læseforståelse, skriftsprogsudvikling og skriftsprogsundervisning i 4.-10. klasse
• kan udvælge, begrunde og anvende metoder inden for vejledning vedrørende skriftsprog
• kan analysere, reflektere over og vurdere problemstillinger inden for skriftsprogsundervisning og tilegnelse af flydende læsning samt læseforståelse i dansk og andre fag
• kan observere, analysere og vurdere skriftsprogsundervisning og vejlede ledelse og lærere om handlemuligheder.
Metodik og arbejdsform: Undervisning, gruppearbejde og vejledning
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diversitet
Periode | 27 jan. 2014 → 16 maj 2014 |
---|---|
Arbejd for | Ukendt ekstern organisation, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- diplomuddannelser
- Mellemtrin