Læsevejledning i grundskole (Pædagogisk diplomuddannelse i læsevejledning): Modul 2 Skriftsprogsudvikling og skriftsprogsundervisning i 4.-10. klasse

Louise Rønberg (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Læringsmål for studerende på Pædagogisk Diplomuddannelse i læsevejledning i grundskolen, modul 2:

    Den studerende
    - har indsigt i teori og metode inden for flydende læsning, læseforståelse,skriftsprogsudvikling og skriftsprogsundervisning i 4.-10. klasse
    - kan udvælge, begrunde og anvende metoder inden for vejledning vedrørendeskriftsprog
    - kan analysere, reflektere over og vurdere problemstillinger inden forskriftsprogsundervisning og tilegnelse af flydende læsning samt læseforståelse i dansk og andre fag
    - kan observere, analysere og vurdere skriftsprogsundervisning og vejledeledelse og lærere om handlemuligheder.


    Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, gruppearbejde, aktiviteter
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: En veksling mellem oplæg fra underviser og studieaktiviteter giver mulighed for fordybelse og bearbejdning af stoffet
    Periode2015 → …