LØBENDE FORMATIV VURDERING

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerKonference

Beskrivelse

Hvis vi ønsker, at vores elever skal trives i den komplekse
og uforudsigelige verden, som det 21. århundrede
er, er det altafgørende, at vi fokuserer på at forbedre
de uddannelsesmæssige resultater. For at dette
bliver muligt, er det nødvendigt, at lærerne støttes
med konkrete anvisninger og forslag til succeskriterier
og kendetegn eller modeller for, hvordan der kan iagttages
deltagelse eller tegn på læring i undervisningen.
Den internationalt anerkendte forfatter og uddannelseskonsulent
Dylan Wiliam ser formativ vurdering
som værende blandt de mest centrale processer i al
form for god undervisning, da den har til opgave at øge
elevernes muligheder for at lære mere i den fortløbende
læringsproces. Men at gøre formativ vurdering
til en fast del af undervisningen kræver mere end bare
et par hurtige ændringer i lærerens praksis.
Periode15 sep. 2016
BegivenhedstypeKonference
PlaceringRoskilde, Danmark