Beskrivelse
Læringsmål: 1. At kunne forstå kompetencebegrebet i historisk og videnskabsteoretisk perspektiv, koblet til egen ledelsespraksis2. At kunne forstå, reflektere over og arbejde med forskellige perspektiver på kompetenceudvikling i et samfundsmæssigt, organisatorisk og individuelt perspektiv.
3. At kunne forstå og skelne mellem forskellige former for kompetencer.
4. At oparbejde analytiske færdigheder og ledelsesmæssige kompetencer
5. At kunne forstå og reflektere over forskellige perspektiver på funktionen af personalepolitik, kompetenceudvikling og uddannelsesplanlægning, herunder på de strategiske betydninger heraf i såvel et samfundsmæssigt som et organisatorisk perspektiv.
6. At opnå viden om forskellige teorier om og metoder til ledelse af et systematisk arbejde med kompetenceudvikling i organisationen.
Undervisnings- og arbejdsformer: Dialogiske oplæg, hvor de studerende fortløbende inviteres til at bidrage med eksempler fra deres egen praksis.
Refleksionsøvelser, som øver de studerende i at se sammenhænge mellem den teori der arbejdes med, og den virkelighed de udøver deres ledelse og praksis i.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Se studieaktivitetsmodellen i undervisningsplanen.
Periode | 2015 → … |
---|