Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typer › Reviewer/redaktør af tidsskrift
Beskrivelse
ENGINEERING Udgangspunktet for engineering i skolen er måden, hvorpå ingeniører arbejder. Engineering-undervisning er projektbaseret, og det vigtigste, der kommer ud af vellykkede engineering-aktiviteter, er træning af samarbejde, vedholdenhed, handlekompetence samt erkendelse af, at fejl og uhensigtsmæssigheder er en del af læreprocessen. Som undervisningsmetode afspejler engineering de processer - problem-analyse, idégenerering, inddragelse af viden og trinvis forbedring af løsningsforslag - som ingeniører gennemløber, når de er problemløsere eller udvikler ny teknologi. Det virker motiverende og meningsskabende for elever. Dette nummer af Liv i skolen udfolder forskellige perspektiver på, hvordan engineering skal forstås som undervisningsmetode – og læreproces. Engineering bygger på en veludviklet didaktik og velkommen til endnu et spændende temanummer, hvor vi bliver konkrete, praktiske og kobler det til livet i skolen.