Liv i skolen (Tidsskrift)

Aktivitet: Udgivelse af peer-review og redaktionelt arbejde - typerReviewer/redaktør af tidsskrift

Beskrivelse

ENGINEERING
Udgangspunktet for engineering i skolen er måden, hvorpå ingeniører arbejder.
Engineering-undervisning er projektbaseret, og det vigtigste, der kommer ud af vellykkede engineering-aktiviteter, er træning af samarbejde, vedholdenhed, handlekompetence samt erkendelse af, at fejl og uhensigtsmæssigheder er en del af læreprocessen. Som undervisningsmetode afspejler engineering de processer -
problem-analyse, idégenerering, inddragelse af viden og trinvis forbedring af løsningsforslag - som ingeniører gennemløber, når de er problemløsere eller udvikler ny teknologi. Det virker motiverende og meningsskabende for elever. Dette nummer af Liv i skolen udfolder forskellige perspektiver på, hvordan engineering skal forstås som undervisningsmetode – og læreproces. Engineering bygger på en veludviklet didaktik og velkommen til endnu et spændende temanummer, hvor vi bliver konkrete, praktiske og kobler det til livet i skolen.
Periode29 maj 2019
Type af tidsskriftTidsskrift
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • materielt design
  • innovativ undervisning
  • kreative processer
  • matematik
  • naturfag
  • naturvidenskabelige fag
  • musisk - Kreative fag