Logopædiske indsatser til børn med pragmatiske sprogvanskeligheder

  • Helle Hallenberg Hansen (Konsulent)

    Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Planlægning og undervisning af kurset
    Mål for aftagers udbytte: Kursisterne opnår kompetencer i at
    • identificere, analysere og beskrive pragmatiske sprogvanskeligheder og deres mulige årsager
    • planlægge relevante, evidensbaserede logopædiske indsatser målrettet barnets særlige udfordringer
    • udarbejde konkrete materialer og øvelser til intervention


    Metodik og arbejdsform: Faglige oplæg, gruppeaktiviteter, øvelser, cases, refleksion, afprøvning mellem kursusgange samt understøttelse af læsning af relevant faglitteratur
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: For at skabe en kobling mellem de faglige oplæg og kursisternes logopædiske hverdag, som kan understøtte læringen og dermed udbyttet af kurset.
    Periodemar. 2017maj 2017
    Arbejd forPPR Frederiksberg
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • Logopædi
    • Børn og unge
    • Logopædi
    • Medier, kommunikation og sprog
    • Logopædi