Beskrivelse
Hvilke tendenser rykker hos medierne?Hvordan ser fremtidens journalistik ud?
Hvor kommer pengene fra?
Kort sagt: hvor er medierne på vej hen?
Dette kursus stiller de store spørgsmål og finder svarene hos menneskerne bag Danmarks mest innovative medieprojekter. På tre effektive dage udforsker vi innovationen i den københavnske medieverden. Vi stiller nysgerrige og kritiske spørgsmål og sammen reflekterer vi over, hvordan vi kan bruge innovationen og inspirationen, når vi kommer hjem.
Kurset tager udgangspunkt i de medietendenser, som både globalt og lokalt betyder allermest i disse år. Men i stedet for at vende blikket væk fra Danmark, bliver vi klogere på, hvordan de dominerende medietrends oversættes til danske forhold.
Undervejs mellem de mange spændende mediebesøg reflekterer vi over de nye input, og vores fokus er hele tiden, hvordan vi kan udnytte vores nye viden, indsigt og inspiration, når vi kommer tilbage til det daglige arbejde. Hvad virker? Hvordan lykkedes det? Og hvad kiksede?
Periode | 26 okt. 2020 → 28 okt. 2020 |
---|---|
Begivenhedstype | Kursus |