Matematikvejledere i Lolland Kommune

Ana Luisa Wang (Projektleder), Leif Vejbæk (Deltager), Mette Vedelsby (Deltager), Akselsen, K. T. (Deltager), Helga Borgbjerg Hansen (Deltager), Mortensen, H. (Deltager)

Aktivitet: Rådgivning - typerProjektgennemførelse

Beskrivelse

Opgavens indhold: Kompetenceudvikling af matematikundervisere i folkeskolen til matematikvejledere.
Mål for aftagers udbytte: Matematikvejlederuddannelsen skal kvalificere matematiklærere til at varetage udviklende, rådgivende, koordinerende og styrende funktioner i forbindelse med skolens undervisning i matematik.

Den studerende skal kunne planlægge, gennemføre og evaluere pædagogisk undervisning og aktiviteter inden for matematikundervisningen med henblik på at kunne vejlede kolleger og ledelse.

Metodik og arbejdsform: Gennemførelse af 6 diplommoduler, i alt 60 ECTS.
Arbejdsformen er en blanding af almindelig undervisning, virtuel læring og selvstændige studier samt vejledning - alt med praksistilknytning.
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Diplomuddannelsernes kendemærke er den stærke relation mellem teori og praksis, derfor denne arbejdsform.
Periode3 okt. 2011 → …
Arbejd forLolland Kommune, Danmark
Grad af anerkendelseNational

Emneord

  • diplomuddannelser
  • Matematikvejleder