Beskrivelse
Oplægget tager afsæt i et igangværende projekts undersøgende hensigt og metodiske grundlagOptagethed af deltagerperspektiver
Kvantitative og kvalitative undersøgelsesmetode
Udarbejdelse af typologier, som afsæt for analyse
Projektets fund
Karrierelæring i et livslangt perspektiv
Valgs inderside og yderside
Implicitte forståelsers betydning
Tilblivelse af professionel identitet
Konklusioner
Næste skridt i forhold til det videre FoU arbejde
| Periode | 28 nov. 2024 |
|---|---|
| Begivenhedstitel | Konference for Professionsuddannelser: Professionsuddannelser vi er stolte af |
| Begivenhedstype | Konference |
| Placering | Horsens, DanmarkVis på kort |
| Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- Skoler, fag og institutioner
- Socialt arbejde og sociale forhold
- Børn og unge
- Ledelse, organisationsudvikling og innovation
- Uddannelse, professioner og erhverv
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Publikationer
-
Validation of Prior Learning (VPL) in the Nordic Countries - a Success story from Denmark - the 'Nordic Agenda, Competences for the Future'
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Rapport for projektet Udvikling af praksis i professionsuddannelser. Design og metode.
Publikation: Working paper/preprint › Working paper
-
Internship guidance in educational programmes. Challenges and potentials
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Practice Development in Programmes at University Colleges
Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Paper/skriftligt oplæg › Forskning › peer review
-
Sporskifte – om meritstuderendes transitionsprocesser ind i professionsuddannelser
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Praktikvejledning som en udfordring og et konfliktprojekt
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
De studerende som medudviklere af uddannelse gennem erfaringer fra praksis
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning
-
Different understandings of the relationship between teacher education and professional practice
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Adult learners in transition: New Careers through Merit-Based Education
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Aktiviteter
-
Praktikvejledning i pædagoguddannelsen - ansvar og organisationsformer. En model til analyse og diskussion
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
5. th. VPL. Biennale. People, Validation and Power. Democracy in Action.
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
NORDPRO
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Konference
-
Modtagelse af nye medarbejdere. Fokus på praktikvejledning Temadag for praktikvejledere i Gladsaxe kommune
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
-
Netværksdag Sporskifte og merit
Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typer › Workshop
-
Projekter
-
Videns-grundlag om voksne meritstuderendes sporskifte og uddannelsesvalg nr. 2
Projekter: Projekt › Forskning