Modul B: Natur og miljøforståelse

Erik Kjærulff Thalling (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Læringsmål Efter modulet kan den studerende:
    1) Udtrykke sig i leg og demonstrere en legende tilgang til æstetiske og kropslige aktiviteter med indsigt i legens betydning i pædagogisk arbejde.
    2) Reflektere over forskellige æstetiske udtryksformers sanselige, følelsesmæssige, kropslige, kognitive og dannelsesmæssige muligheder i pædagogisk arbejde.
    3) Tilrettelægge, igangsætte og begrunde pædagogiske aktiviteter, der fremmer kreativitet, udfoldelses-glæde og sociale relationer inden for mindst et af områderne:
    a) Kunstneriske og håndværksmæssige arbejdsprocesser
    b) Idræt og bevægelse
    c) Musisk - æstetiske udtryksformer
    d) Natur og miljøforståelse
    e) Digital kultur
    Undervisnings- og arbejdsformer: Megen praksis. Ture i skoven; lege & naturformidling. Bålaktiviteter; Sikkerhed, håndtering af kniv og økse, optænding & båltyper, fremstilling af tegnekul, Grønne fladbrød, chips og popkorn.Teorioplæg om naturoplevelse & didaktik, miljøbevidsthed.
    Opgave: Studerende i grupper gennemfører et etdagsforløb målrettet selvvalgt målgrupper.

    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Ift. Læringsmål, herunder legende & eksperimenterende tilgang, begyndende forståelse for teoretisk begrundede aktiviteter.
    Periode2015 → …