Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Læringsmål: • Har viden om motorik, vækst og udvikling • Har viden om sammenhænge mellem motorik, vækst og udvikling herunder betydning af motorisk udvikling for børn set i et personligt og socialt perspektiv • Kan reflektere over begreber, metoder, teori og empiri i relation til egen faglig og pædagogisk erfaring • Kan udvikle, argumentere, planlægge og gennemføre målrettet træning af motorik og kropslig læring med en professionsrelevant målgruppe
Undervisnings- og arbejdsformer: Indhold: • Teorier om motorisk udvikling og læring • Viden om sammenhænge mellem motorisk og udvikling af identitet og social kompetence. • Kendskab til centralnervesystemets udvikling samt sammenhænge mellem centralnervesystemet og kropslig bevægelsesudvikling • Idrætspædagogisk arbejde med motorik og kropslig læring • Teori om test og screening samt praktisk afprøvning af udvalgte screeninger.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Arbejdsform: Oplæg ved undervisere, øvelser i praksis, afprøvning af aktioner /eksperimenter, dialog, studenteroplæg/ fremstillinger. Deltagernes erfaringer og cases vil løbende inddrages i forløbet.