Natur og udeliv

Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

Beskrivelse

Læringsmål: Efter modulet har den studerende viden om:

Det 0-5 årige barns leg, trivsel, læring og kreativitet

Naturdidaktik

Legepladskultur og -natur

Matematisk og teknisk opmærksomhed i pædagogisk arbejde med 0-5 årige børn

Den studerende kan efter modulet:

anvende viden om legens betydning og børns udvikling og forudsætninger i pædago
gisk praksis i dagtilbud

tilrettelægge, gennemføre og evaluere pædagogiske aktiviteter indenfor bevægelse, natur og matematik og teknik

udvikle, gennemføre og evaluere pædagogiske aktiviteter herunder inddrage barnets perspektiv og relevant pædagogisk viden.
Undervisnings- og arbejdsformer: reflekterende teams
hjemmeopgaver
netbaserede diskussioner - asynkront
ekskursion
Underviseroplæg: Præsentationer
praktiske øvelser
cases
Arbejdsgrupper
projekter
refleksionsøvelser
Gruppeprojekter
peer-to-peer-coaching
gruppefremlæggelse
Brainstorm

Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Tæt kobling teori praksis
Anerkendelse af alle vidensformer
Periode2016 → …