Neuropsykologi og neuropædagogik

  • Jørgen Lyhne (Underviser)
  • Helle Blunk Brandt (Underviser)
  • Anne Birgitte Fruelund Jensen (Underviser)
  • Wiegaard, L. (Underviser)
  • Gregersen, R. (Underviser)

Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

Beskrivelse

Læringsmål: Den studerende
• har indsigt i grundlæggende læreprocesteori samt teorier og forskning vedrørende det kognitions- og neuropsykologiske grundlag for at fremme den livslange udvikling
• har indsigt i det kognitions- og neuropsykologiske grundlag for centrale kognitive, sociale, emotionelle og psykomotoriske funktioner samt tilsvarende funktionsnedsættelser
• mestrer tilrettelæggelse og vurdering af neuropædagogiske lærings- og udviklingsprocesser
• kan begrunde og anvende metoder til informationsindhentning og vurdering af kognitions- og neuropsykologiske forhold i relation til problemstillinger i en pædagogisk kontekst
• kan indgå i samarbejde om at håndtere kognitions- og neuropsykologiske problemstillinger i pædagogisk praksis, set i et livslangt perspektiv

Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning
Eksamensvejledning
Bedømmelse
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fælles valgte arbejdsformer for undervisning på Pædagogisk Diplomuddannelse
Periode2012 → …