Det ligger i tiden, at vi skal bygge store ”katedraler” til at
huse vores uddannelser. Dermed signaleres en forståelse
af, at undervisning stadig er noget der foregår i et fysisk
lokale med en underviser på ”prædikestolen”. Men mere og
mere undervisning foregår uden for det traditionelle
undervisningslokale og vores forståelser af undervisningsbegrebet er samtidig under kraftig forvandling gennem brug
af ny teknologi.
Adgangen til relevant undervisningsmateriale, kommunikationen, relationsdannelsen og feedbackprocesser og
dermed også samarbejdsprocesserne, har med digitale
teknologier fået tilført nye dimensioner. Med opløsningen af
tid og rum opstår muligheder for nye online rammer i tilrettelæggelsen af undervisningen; men med nye muligheder
opstår også nye udfordringer.
Undervisere må blandt andet kunne strukturere undervisningen med brug af de teknologiske løsninger og kunne
navigere i de didaktiske handlemuligheder, der affødes af
disse. Underviseren må kunne skabe en læringskultur med
høj studieintensitet, hvor de studerende føler sig inkluderet
og hvor de både kan, vil og tør deltage aktivt online.
Periode | 8 apr. 2019 |
---|
Begivenhedstype | Konference |
---|
Placering | Kolding, DanmarkVis på kort |
---|
Grad af anerkendelse | National |
---|
- Undersøgelsesdesign, teori og metode
- Digital design