Beskrivelse
En stor barriere for arbejdet med og samarbejdet om børns trivsel er, at der er så stor uklarhed om, hvordan trivsel fremtræder og forstås. Anette præsenterer en analyse af, hvilke trivselsforståelser, som er ’ude at gå’ i forskellige professioner samt i forskningslitteraturen. Hun lægger dernæst op til diskussion med afsæt i et projekt, der rettede sig mod at kvalificere mødepraksis i en daginstitution med det formål at sikre barnets trivsel i samarbejde med familienPeriode | 23 feb. 2023 |
---|---|
Sted for afholdelse | Center for daginstitutionsforskning |
Grad af anerkendelse | Regional |
Emneord
- Børn og unge
- familiesamarbejde
Relateret indhold
-
Projekter
-
Styrket involvering af familien i det tværprofessionelle arbejde om børns trivsel
Projekter: Projekt › Forskning
-
Børns (mis)trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem - et systematisk review i en skandinavisk kontekst
Projekter: Projekt › Forskning
-
Publikationer
-
Forståelser af børns trivsel i og på tværs af dagtilbud, skole og hjem
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Lad os mødes på bedre måder!
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Formidling
-
Kan vi mødes bedre? - et projekt om inddragende mødeformer
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning › peer review
-
Aktiviteter
-
Temaeftermiddag om børns trivsel i daginstitutionen
Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg