Beskrivelse
Læringsmål: Målet er, at den studerende tilegner sig: Viden om:- it og lærings gensidige betydning for og påvirkning af professionsuddannelser i relation til design af undervisning både på campus og i praktik.
- teknologiens indflydelse, betydning og muligheder i relation til læring,
roller og identitet i professioner og professionsuddannelser.
Færdigheder i at:
- analysere sammenhænge mellem profession, læring, it og teknologi
- udvikle uddannelser og didaktisk design i professionsuddannelsesregi
med inddragelse af digital teknologi.
Kompetencer til:
- selvstændigt at igangsætte, gennemføre, styre og udvikle opgaver inden for feltet.
Undervisnings- og arbejdsformer: Valgmodulet indledes med et face-to-face seminar, hvor teorier og metoder introduceres, og hvor nogle af feltets problemstillinger opridses og diskuteres. På seminaret etableres de studiegrupper, der danner rammerne for det videre arbejde på modulet. Grupperne arbejder efter seminaret med et projekt, der tager udgangspunkt i en problemstilling i relation til it, online learning og professionsuddannelse. Midtvejs i modulet afholdes virtuelt opponentseminarer mellem to grupper i fx Hangout, AdobeConnect, Skype eller et lignende sted. Vejledning med underviseren foregår ligeledes virtuelt live.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Undervisningsformerne er valgt for både praktisk og teoretisk at de studerende arbejder med didaktiske og online orienterede problemstillinger i en professionsuddannelse.
| Periode | 2017 → … |
|---|---|
| Sted for afholdelse | Aalborg Universitet, Danmark |