Opbygning af autentiske vurderingsrubrikker ved hjælp af generativ AI: 3

Aktivitet: Deltagelse i eller arrangement af en begivenhed - typerWorkshop

Beskrivelse

EU's AI-lov påvirker direkte undervisere ved at tildele dem en rolle i at sikre, at AI-værktøjer, der bruges i klasseværelser, overholder etiske standarder og retningslinjer. For at træffe informerede beslutninger om værktøjsadoption skal undervisere forstå eksisterende retningslinjer og tilpasse sig AI-kompetenceniveauer som beskrevet i forskning og rammer som DigComp 2.0.

For at imødekomme dette behov blev "Guide til opbygning af bedømmelseskriterier med GenAI" skabt af Joy Laue Christensen. Denne guide gør det muligt for undervisere at designe bedømmelseskriterier uden forudgående kendskab til AI eller programmering, idet den inkorporerer Blooms taksonomi og autentisk vurdering for at støtte studerendes læring.

Denne workshop blev afholdt med undervisere i Danmark ved hjælp af guiden. Målet var at forbedre lærings vurderings oplevelsen for studerende, samtidig med at AI-kompetencerne hos underviserne blev fremmet.
Periode4 mar. 2025
BegivenhedstypeWorkshop