Beskrivelse
I eventen er spillerne skyllet i land på “Den mystiske ø”. Spillerne er forældreløse børn, der er kommet sejlende til. Under mystiske omstændigheder er de voksne forsvundet, og børnene er alene på skibet, der er gået på grund på en øde ø. I midten af øen ligger en forladt by, der mest af alt ligner en ruin. For at overleve er spillerne nødt til at udforske øen med henblik på at etablere en form for et ”mini-samfund” på en nærliggende, ubeboet ø. Ved hjælp af ressourcer og råstoffer fra bl.a. den forladte by, kan spillerne bygge forskellige steder og huse, som kan hjælpe dem med at overleve.”Den mystiske ø” er designet som et “map” i computerspillet Minecraf Edu. I projektet ”It i den innovative skole” er ”den mystiske ø” en centralt del af et 3 ugers undervisningsforløb, hvor eleverne samarbejder om at lave et mini-samfund på øen. Formålet er, at elever fra 0. til 2. klasse kan gå på opdagelse i denne robinsonadeagtige verden, og samtidig med at de bruger spil kompetencer fra deres hverdag kan de lære danskfaglige begreber og færdigheder.
Eventen henvender sig til skoleelever og deres lærere – og andre med interesse for læringsspil. På festivalen er der mulighed selv at gå på opdagelse i ”den mystiske ø” og at bidrage til en særlig ”festival konstruktion” af et mini-samfund. Man kan også opleve forskellige introduktioner til ”den mystiske ø” og høre mere om, hvordan elever i 0.-2. klasse har arbejdet med ”den mystiske ø” i deres danskundervisning.
Organisator og udfører af eventen i forbindelse med ESOF 2024, Science in the City
Periode | 23 jun. 2014 → 24 jun. 2014 |
---|---|
Begivenhedstitel | Opdagelse på ”Den mystiske ø” (event på ESOF 2024, Science in the City ) |
Begivenhedstype | Andet |
Placering | København, DanmarkVis på kort |