Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Beskrivelse
Introduktion til biometriske researchmetoder og fremlæggelse af resultater fra en gennemført biometrisk (neuromarketing) test af udvalgte filmklip produceret ved benyttelse af tre forskellige teknikker af MSP 4. semester-studerende. Seernes visuelle opmærksomhed og emotionelle involvering med de producerede film blev undersøgt ved hjælp af teknologierne eye tracking og AFFDEX ansigtsmimikanalyse samt softwaret iMotions. Key take-aways blev opsummeret med det formål at give konkret feedback på de tre teknikkers evne til at skabe emotionel involvering af seeren og hvordan dennes visuelle opmærksomhed styres bedst muligt.
Key take-aways: # Seerens emotionelle involvering synes mest stabil (bedst vedligeholdt gennem hele filmen), når teknikken "edit" anvendes. Dette var særligt gældende for emotionen "glæde" og for den generelle indikator for emotionelt engagement. # Emotionen "Sentimentality" synes dog mere udbredt ved anvendelse af teknikkerne "static" og "moving camera" end det var tilfældet med teknikken "edit". # Det synes lettest at styre seerens visuelle opmærksomhed med teknikken "edit".