Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Beskrivelse
Introduktion til biometriske researchmetoder og fremlæggelse af resultater fra en gennemført biometrisk (neuromarketing) test af udvalgte first edition reklamefilmklip produceret af MSP 2. semester-studerende. Seernes visuelle opmærksomhed og emotionelle involvering med de udvalgte first edition reklamefilm blev undersøgt ved hjælp af teknologierne eye tracking og AFFDEX ansigtsmimikanalyse samt softwaret iMotions. Key take-aways blev opsummeret med det formål at give konkret retning til eventuelle forbedringer, som forventes at kunne øge den emotionelle involvering af seeren og optimere den forventede fordeling af visuel opmærksomhed på filmenes vigtige budskaber.
Key take-aways: # AFFDEX ansigtsmimikanalyse kan blandt andet vise, i hvilket omfang en SoMe-reklame lykkes med at engagere seeren emotionelt i de første vigtige sekunder af visningstiden. # "Less is more" - Lange reklamefilm lykkes ikke nødvendigvis bedre med at skabe emotionelt engagement end korte reklamefilm gør. # Eyetracking bekræfter velkendt visuel adfærd: At ansigter (og specielt øjne), tekst der bevæger sig, og bevægelse i det hele taget, tiltrækker og styrer seerens visuelle opmærksomhed.