Oplæg: Ordblindevenlig undervisning på mellemtrinnet

Gandil, T. (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerAndet

    Beskrivelse

    Præsentation af didaktiske overvejelser læreren kan gøre sig i forbindelse med planlægning, gennemførelse og evaluering af inkluderende undervisning, så der tages hensyn til elever med ordblindhed - med perspektivering til it-hjælpemidler.
    Mål for aftagers udbytte: Inspiration til undervisning der tilgodeser ordblinde elever i almenundervisningen.
    Metodik og arbejdsform: Oplæg baseret på teori og praksis m. konkrete eksempler, links til mere viden og dialog.
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Formen er valgt, så flest muligt fik størst mulig inspiration til videre arbejde under hensyntagen til konferenceformat og deltagerantal.
    Periode7 mar. 2017
    Arbejd forCFU-Nord
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • Børn og unge
    • it-hjælpemidler