Pædagoger i skolen

Maltzahn, L. N. (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: kurset handler om pædagogers opgaver i skolen set i lyset af skolereformen og sætter fokus på pædagogers arbejde og samarbejde om børns/unges læring i skolen.
    Mål for aftagers udbytte: At pædagogerne skærper deres faglighed og bidrag i fagdidaktiske sammenhænge.
    At pædagogerne bliver bevidste om, hvordan relationel kompetence styrker elevers læring.
    At pædagogerne kan arbejde med ledelse af grupper gennem eksempelvis klasseledelse .
    At lærere og pædagoger samarbejder om inklusion og styrkelse af elevernes deltagelsesmuligheder i skolens læringsmiljø, samt hvilke metoder de kan anvende i udvikling af dette.


    Metodik og arbejdsform: Læringslaboratorium som ramme for kurset
    Undervisningsformen baserer sig på afgrænsede inspirationsoplæg, der knytter an til de læringsmål, der formuleres af underviser og deltagere i forløbet. Pædagogerne arbejder med aktionslæring i tilknytning til forløbet for at styrke koblingen til praksis.

    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Den høje grad af deltageraktivitet er begrundet i kurset mål, nemlig at forløbet sætter sig igennem i pædagogers egen praksis og i samarbejdet med lærerne. Det betyder, at de faglige input skal lægge op til konkrete eksperimenter i praksis, så deltagerne får erfaringer med nye handlemuligheder i løbet af kurset.
    Der arbejdes i hele forløbet med praksis-teoriforholdet, hvor deltagerne undersøger og reflekterer over deres egen praksis med henblik på egen læring i- og af praksis.
    Periode2 sep. 201527 apr. 2016
    Arbejd forUkendt ekstern organisation
    Grad af anerkendelseNational

    Emneord

    • samarbejde