Aktivitet: Tale eller præsentation - typer › Foredrag eller oplæg
Beskrivelse
Oplægget omhandlede perspektiver på pædagogers rolle i samarbejdet med lærere og særligt om det tværprofessionelle samarbejdes styrker og udfordringer. Særligt fokus på pædagogers professionsidentitet, men i lige så høj grad på at lærere og pædagoger har en fælles opgave, som skal løses gennem 'det gode samarbejde'. Co-teaching blev præsenteret som undervisningssituationer hvor to forskellige, men ligeværdige professionelle planlægger, gennemfører, evaluerer og udvikler undervisning sammen med inspiration fra Schruggs et. al. 2007. Spørgsmål til debat: Hvad skal samarbejdet gøre godt for børnene? Hvordan kan samarbejdet bidrage til positiv udvikling? Hvad skal der til for, at det sker? Hvem skal bidrage med hvad?
oplægsholder samt diskussion
Periode
11 sep. 2015
Begivenhedstitel
Pædagoger i (special) skolen: Pædagers professionsidentitet i samarbejdet med lærere