Beskrivelse
Formålet med valgmodulet er, at den studerende tilegner sig viden, færdigheder og kompetencer til at:•Forestå pædagogisk/didaktisk ledelse og udvikling med afsæt i skolens kerneopgave og på et vidensbaseret grundlag.
Omdrejningspunktet i modulet er at bringe den faglige viden om pædagogisk didaktisk datainformeret ledelse i spil i forhold til de studerendes egen praksis, internt og eksternt i samspil med relevante aktører. Formålet er at udvikle og perspektivere den studerendes praksis gennem teoretiske bidrag, metoder, praksisfortællinger og refleksion.
Strategiske overvejelser i forbindelse med implementering af skolereform eller andre nationalt og kommunalt formulerede indsatsområder, lovgrundlag mv. medtænkes i undervisningsforløbet.
I modulet arbejdes der ud fra faglig viden i form af teorier, erfaringsbeskrivelser, undersøgelser og rapporter, som er relevante for modulet Pædagogisk didaktisk og datainformeret ledelse. Det baseres på den nyeste, forskningsbaserede viden om pædagogisk ledelse og etablering af professionelle lærings – og refleksionskulturer, der understøtter forbedringer i elevernes og børnenes læring.
Systematisk evaluering og indsamling af empirisk dokumentation i læringsledelse og i den strategiske ledelse som styringsredskab medtænkes i modulet.
Der arbejdes med at udvikle kompetencer til at reflektere, analysere og arbejde med pædagogisk didaktisk datainformeret ledelse i forhold til egen ledelsespraksis, så det tilfører værdi til lederskabet, organisationen og interessenterne, særligt elever og børn.
Periode | 2 feb. 2023 → 27 maj 2023 |
---|---|
Sted for afholdelse | Ledelse og Organisation |
Emneord
- Læring, pædagogik og undervisning
- Datainformeret ledelse