Pædagogisk Diplomuddannelse: Børn, Unge Og Familier i Udsatte Positioner
Anne Birgitte Fruelund Jensen (Underviser)
Jørgen Heiberg Lyhne (Underviser)
Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: • kan formulere, diskutere og formidle centrale overvejelser i relation til valg af forskellige socialpædagogiske indsatsformer • kan indgå i tværfagligt samarbejde om udvikling af nye socialpædagogiske indsatser for børn, unge og familier i udsatte positioner • kan påtage sig ansvar for kommunikation og samarbejde med børn, unge og familier har viden om centrale teorier og begreber i forhold til levevilkår, muligheder og udvikling for børn, unge og familier i udsatte positioner • kender konventioner og lovgivning og har indsigt i socialpædagogiske indsatser i forhold til udsatte grupper • har viden om etiske perspektiver og magtrelationer i den professionelle indsats • kan indhente viden om og analysere udsatte børns-, unges – og familiers egen oplevelse af deres situation • kan anvende og begrunde metodevalg i socialpædagogisk arbejde med børn og unge i udsatte positioner • kan inddrage viden om magt og etik i planlægning og gennemførelse af professionelle indsatser. Studieordningen for den pædagogiske diplomuddannelse, januar 2017
Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning Vejledning Bedømmelse Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fælles samarbejde om undervisningsformer