Pædagogisk Diplomuddannelse: Børn, Unge Og Familier i Udsatte Positioner

  • Anne Birgitte Fruelund Jensen (Underviser)
  • Jørgen Heiberg Lyhne (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: • kan formulere, diskutere og formidle centrale overvejelser i relation til valg af forskellige socialpædagogiske indsatsformer
    • kan indgå i tværfagligt samarbejde om udvikling af nye socialpædagogiske indsatser for børn, unge og familier i udsatte positioner
    • kan påtage sig ansvar for kommunikation og samarbejde med børn, unge og familier har viden om centrale teorier og begreber i forhold til levevilkår, muligheder og udvikling for børn, unge og familier i udsatte positioner
    • kender konventioner og lovgivning og har indsigt i socialpædagogiske indsatser i forhold til udsatte grupper
    • har viden om etiske perspektiver og magtrelationer i den professionelle indsats
    • kan indhente viden om og analysere udsatte børns-, unges – og familiers egen oplevelse af deres situation
    • kan anvende og begrunde metodevalg i socialpædagogisk arbejde med børn og unge i udsatte positioner
    • kan inddrage viden om magt og etik i planlægning og gennemførelse af professionelle indsatser.
    Studieordningen for den pædagogiske diplomuddannelse, januar 2017

    Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning
    Vejledning
    Bedømmelse
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fælles samarbejde om undervisningsformer
    Periode2017 → …

    Emneord

    • pædagogisk arbejde
    • Udsatte børn og unge