Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende
* har viden om læring, didaktik og dannelse
* har viden om pædagogers og læreres faglig-hed som forudsætning for tværfagligt samar-bejde
* kan anvende dannelsesbegreber samt didak-tisk og læringsteoretisk viden som grundlag for iagttagelse vurdering og støtte i forhold til læreprocesser og undervisning
* kan indgå i dokumentations– og evaluerings-arbejde
* kan bidrage til at gennemføre læreprocesser som tilgodeser barnets/den unges alsidige udvikling
* kan indgå selvstændigt i et tværfagligt sam-arbejde om iagttagelse, vurdering, tilrette-læggelse og gennemførelse af læreprocesser
* kan bidrage til udvikling af fælles mål for samarbejdet mellem lærere og pædagoger
* kan reflektere over egne faglige og sam-arbejdsmæssige læringsbehov og udvikle strategier for egen læring i forhold til opgave-løsningen på et videnskabsteoretisk grundlag Undervisnings- og arbejdsformer: Tavelundervisning og gruppearbejde Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: To dages undervisning med fokus på teoretiskebegreber.