Paneldebat: Madkundskab i grundskolen

Aktivitet: Andre aktivitetstyperAndet

Beskrivelse

Om webinaret:
Hvorfor oplever flere madkundskabslærere, at kompetencer, tid og faciliteter ikke altid er tilstrækkelige? Det kommer årets nationale, faglige undersøgelse med nogle bud på, som vi præsenterer og debatterer på dette webinar.

Den obligatoriske madundervisning har gennem årerne skiftet både navn og faglige mål – husgerning, hjemkundskab – og nu – madkundskab. Kært barn har mange navne. Og i skoleåret 2019/2020 blev madkundskab som valgfag gjort til et prøvefag.

Madkundskabsfaget har høje ambitioner og skal følge med tiden. Der er samtidig mange forskellige opfattelser og myter omkring fagets status, muligheder og udfordringer i praksis.

På webinaret kan du bl.a. høre:
Resultaterne fra Madkulturens nye nationale, faglige undersøgelse om madkundskab i grundskolen
Et ekspertpanel debatterer, hvordan kommer vi i mål med fagets ambitioner og potentiale.

Periode23 maj 2022
Sted for afholdelseMadkulturen, Danmark
Grad af anerkendelseNational