PD Dansk som andetsprog: Dansk som andetsprogsvejledning

Türkmen, H. (Underviser), Ginman, M. (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Den studerende
    - har viden om vejledningsteori og metode
    - har indsigt i grundlæggende principper for vejledning
    og er i stand til at reflektere over egen praksis
    - kan rådgive og vejlede kollegaer, ledelse, forældre og eksterne samarbejds-partnere i forbindelse med udvikling, implementering og kvalitetssikring af sprogstimulering/undervisning i dansk som andetsprog.

    Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, praktiske øvelser af vejledningsteknikker og metoder, afprøvning i egen praksis, læsning, diskussioner på holdet, arbejde med cases
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Tæt samspil mellem teori og praksis, samt øvelser i vejledningsteknikker og metoder understøtter læringsmålene og sikrer optimale betingelser for kompetenceudvikling i praksis
    Periode2017 → …

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • vejledning ift andetsprogsudvikling