PD Dansk som andetsprog: Intersprogsanalyse og sproglig evaluering

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Den studerende
    • har viden om evaluering af sprog
    • kan beskrive og analysere tosprogedes mundtlige og skriftlige sprogudvikling
    • kan varetage sproglig vejledning
    • kan træffe og begrunde fagligt relaterede beslutninger om sprogpædagogisk planlægning
    • kan forholde sig analytisk til konkrete sproglige evalueringsredskaber

    Undervisnings- og arbejdsformer: oplæg, øvelser, afprøvninger i praksis, analyser af tekster fra egen praksis, analyse af evalueringsredskaber i egen praksis
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Ved integrationen af tekster og evalueringsredskaber fra egen praksis i undervisningen, omsættes den teoretiske viden til praksisnære kompetencer
    Periode2017 → …

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • sproglig evaluering