PD Dansk som andetsprog: Modul Andetsprogspædagogik

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Den studerende
    • kan reflektere over, træffe, og begrunde pædagogiske valg på baggrund af viden om andetsprogsdidaktik og –pædagogik
    • kan planlægge, gennemføre og evaluere læringsaktiviteter på baggrund af indsigt i andetsprogsdidaktiske og -pædagogiske tilgange og metoder
    • kan varetage sprogstimulering og/ eller sprogudviklende undervisning i andetsprogspædagogiske sammenhænge
    • kan understøtte udvikling af børns, unges og voksnes kommunikative færdigheder: lytte, tale, læse og skrive på baggrund af viden om andetsprogsdidaktiske og -pædagogiske tilgange og metoder
    • kan inddrage børns, unges og voksnes samlede sproglige repertoire og ressourcer i planlægning og gennemførelse af læringsaktiviteter
    • kan varetage dansk som andetsprog som et selvstændigt fagområde og som en integreret del af emner og fag.

    Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, afprøvninger i praksis, diskussioner og refleksioner på holdet, læsning
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Individuel læsning, afprøvninger i egen praksis, oplæg og refleksioner i undervisningen understøtter samspilet mellem teori og praksis og bidrager derfor til den studerendes professionelle kompetenceudvikling.
    Periode2017 → …

    Emneord

    • Skoler, fag og institutioner
    • flersprogede elever