Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende • kan reflektere over, træffe, og begrunde pædagogiske valg på baggrund af viden om andetsprogsdidaktik og –pædagogik • kan planlægge, gennemføre og evaluere læringsaktiviteter på baggrund af indsigt i andetsprogsdidaktiske og -pædagogiske tilgange og metoder • kan varetage sprogstimulering og/ eller sprogudviklende undervisning i andetsprogspædagogiske sammenhænge • kan understøtte udvikling af børns, unges og voksnes kommunikative færdigheder: lytte, tale, læse og skrive på baggrund af viden om andetsprogsdidaktiske og -pædagogiske tilgange og metoder • kan inddrage børns, unges og voksnes samlede sproglige repertoire og ressourcer i planlægning og gennemførelse af læringsaktiviteter • kan varetage dansk som andetsprog som et selvstændigt fagområde og som en integreret del af emner og fag.
Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, afprøvninger i praksis, diskussioner og refleksioner på holdet, læsning Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Individuel læsning, afprøvninger i egen praksis, oplæg og refleksioner i undervisningen understøtter samspilet mellem teori og praksis og bidrager derfor til den studerendes professionelle kompetenceudvikling.