PD Dansk som andetsprog: Tosprogethed og andetsprogstilegnelse

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Den studerende
    • har viden om nyere forskning og teorier om tosprogethed og kendskab til forskellige betingelser for tosproget udvikling
    • har indsigt i teorier om andetsprogstilegnelse
    • kan anvende teorier og forsknings- og udviklingsarbejder om tosprogethed og andetsprogstilegnelse til at udvikle egen praksis
    • kan følge og støtte tosprogede børn, unge og voksnes tilegnelsesproces
    Undervisnings- og arbejdsformer: portfolio som arbejdsform gennem modulet, afprøvninger i praksis og refleksioner herover, teoretiske oplæg, diskussioner og refleksioner på holdet i studiegrupper, læsning
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: gennem afprøvninger og undersøgelser i egen praksis i relation til tilegnelsesteorier og portfolioarbejdsformen sikres sammenhæng mellem teori og praksis med sigte på den studerendes professionelle kompetenceudvikling.
    Periode2017 → …

    Emneord

    • Læring, pædagogik og undervisning
    • sprogtilegnelse
    • Skoler, fag og institutioner