Beskrivelse
Læringsmål: -skal have viden om mennesker med særlige behov for vejledning og kunne identificere, beskrive og vurdere disse behov-skal have viden om vejledningsteoretiske, psykologiske og sociologiske perspektiver på særlige behov
-skal have psykologisk, sociologisk og kommunikativ viden om samarbejde og relationer skal kunne anvende og vurderer teorier, metoder og redskaber, som kvalificerer vejledning for mennesker med særlige behov
-skal kunne vurdere vejledningsfaglige problemstillinger relateret til mennesker med særlige behov og kunne begrunde og vælge relevante, etisk forsvarlige metoder
-skal kunne dokumentere og kvalitetsvurdere konkrete vejledningsaktiviteter og formidle disse tværfagligt til samarbejdspartnere og pårørende
-skal kunne håndtere komplekse og udviklingsorienterede situationer med udgangspunkt i praksis
-skal kunne initiere og indgå i tværfagligt samarbejde
-skal kunne identificere egne behov for læring og udvikle egen viden, færdigheder og kompetencer i forhold til vejledning af mennesker med særlige behov
Undervisnings- og arbejdsformer: læreroplæg og gruppeøvelse
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: læreroplæg og diskussioner i forhold til formidling af teori og gruppeøvelser i forhold til afprøvning af teorien i praksis,
Periode | 2014 → … |
---|