Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: At kunne bedrive selvstændig praksisnær og anvendelsesorienteret forskning, der relaterer til forskningsfeltet it-støttet inklusion og spørgsmålene (som ph.d.-studerende Laura Mørk Emtoft stiller):
Kan kontekstuelle it-læremidler bidrage til inklusion af elever med eksekutive vanskeligheder og hvilke lærerkompetencer er nødvendige i realiseringen af denne praksis? Underspørgsmål: • Hvilke sociale, faglige og pædagogiske aktiviteter giver kontekstuelle it-læremidler mulighed for i en inklusionssammenhæng belyst fra elev- og lærerperspektiv? • Hvilke lærerkompetencer er nødvendige for at kontekstuelle it-lærermidler kan virke inkluderende for elever med eksekutive vanskeligheder?
"Målet med ph.d.-uddannelser i UC sektoren er ...ikke blot at besvare praksisbaserede problemstillinger, men derimod også at bidrage til udfordring og udvikling af professionernes uddannelser og praksisfelt." (jf. Rektorkollegiets ph.d.-politik, maj 2011) Undervisnings- og arbejdsformer: Innovativ vejledning Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Ph.d.-projektet arbejder med praksisbaserede problemstillinger, og tager afsæt i interventioner på skoler. Det aktualisere innovativ vejledning som oplagt metode til ph.d.-vejledningen.