Ph.d.-vejledning (UCSJ vejleder): Ph.d.-projekt "Inkluderende it-didaktik" v. Laura Mørk Emtoft

Mikala Hansbøl (Underviser), Emtoft, L. (Underviser)

Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

Beskrivelse

Læringsmål: At kunne bedrive selvstændig praksisnær og anvendelsesorienteret forskning, der relaterer til forskningsfeltet it-støttet inklusion og spørgsmålene (som ph.d.-studerende Laura Mørk Emtoft stiller):

Kan kontekstuelle it-læremidler bidrage til inklusion af elever med eksekutive vanskeligheder og hvilke lærerkompetencer er nødvendige i realiseringen af denne praksis?
Underspørgsmål:
• Hvilke sociale, faglige og pædagogiske aktiviteter giver kontekstuelle it-læremidler mulighed for i en inklusionssammenhæng belyst fra elev- og lærerperspektiv?
• Hvilke lærerkompetencer er nødvendige for at kontekstuelle it-lærermidler kan virke inkluderende for elever med eksekutive vanskeligheder?

"Målet med ph.d.-uddannelser i UC sektoren er ...ikke blot at besvare
praksisbaserede problemstillinger, men derimod også at bidrage til udfordring
og udvikling af professionernes uddannelser og praksisfelt." (jf. Rektorkollegiets ph.d.-politik, maj 2011)
Undervisnings- og arbejdsformer: Innovativ vejledning
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Ph.d.-projektet arbejder med praksisbaserede problemstillinger, og tager afsæt i interventioner på skoler. Det aktualisere innovativ vejledning som oplagt metode til ph.d.-vejledningen.
Periode2014 → …

Emneord

  • inklusion
  • Innovativ vejledning