Beskrivelse
Webinar i NNU-netværket afholdt 16/11 2021.Program:
l. 15.00-15.10: Velkommen og præsentation af programmet
V/ Henrik Tarp Vang og Thomas Seiger Behrens NNU!
Kl. 15.10-15.30: Maja og Jeanette underviser på Ergoterapeutuddannelsen og er forskningsmedarbejder ved program for Læring og IT, VIA.
De vil dele deres erfaringer med at udvikle og implementere digitale ressourcer med en stærk stilladsering, således at de studerende bliver engagerede og aktive i online asynkron undervisning.
V/Jeanette Baagø, Lektor, Ergoterapeut, MR og Maja Melballe Jensen. Lektor, Ph.d., Program for Læring og IT
Kl. 15.30-16.10: Breakouts inkl. pause – med erfaringsudveksling på baggrund af oplæg
Inddeling i breakout rooms i forhold uddannelser/fag som er henholdsvis mest teoretisk båret eller præget af træne/øve/laboratorieaktiviteter
Kl. 16.10-16.30 Betingelser for interaktion, engagement og læring i det asynkrone online læringsrum – hvordan gør vi det muligt at deltage, når undervisningen foregår online?
Oplægget tager bl.a. afsæt i erfaringer og data fra onlineundervisningen under COVID 19-nedlukningen, særligt en stor interviewundersøgelse blandt både undervisere og studerende – Læs rapporten her
V. Marianne Georgsen, docent, ph.d., Professionshøjskolen UCN.
Kl. 16.30-17.00: Fælles afrunding og efterfølgende mulighed for erfaringsudveksling/ networking i breakout rooms
Periode | 16 nov. 2021 |
---|---|
Begivenhedstitel | Hvordan arbejder man med interaktion, engagement og læring i det asynkrone online undervisningsrum? |
Begivenhedstype | Seminar |
Placering | DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 10 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020
Projekter: Projekt › Udviklingsprojekt/ Innovation
-
Publikationer
-
Erfaringer og oplevelser med online undervisning på 9 videregående uddannelsesinstitutioner i foråret 2020
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Forskning
-
Undervisning, læring og teknologi under Corona-pandemien: introduktion til Læring og Medier (LOM)
Publikation: Bidrag til tidsskrift › Tidsskriftsartikel › Forskning