Beskrivelse
Formålet med projektet er at generere viden om og udvikle professionsdidaktisk og –pædagogisk sprog og teori for evaluering og dokumentation i forbindelse med prøver og prøvedidaktik i professionsuddannelser.Projektet undersøger didaktisk-pædagogisk begrundede relationer mellem
1) formål og mål for professionsuddannelse
2) uddannelsesindhold og –tilrettelæggelse, herunder studie- og arbejdsformer
3) prøveindhold og -former og tilrettelæggelse og
4) udvikling af professionsrelevante og professionelle kompetencer hos de studerende.
Med afsæt heri er det et mål med projektet at evaluere, dokumentere og generere teori om ud-dannelsesdidaktiske designs med særligt fokus på prøver og prøvedidaktik i professionsuddannelser.
Periode | 2 apr. 2019 |
---|---|
Sted for afholdelse | Læreruddannelsens Ledernetværk, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |
Emneord
- Uddannelse, professioner og erhverv
- prøveformer
Dokumenter og Links
Relateret indhold
-
Projekter
-
Prøvedidaktik i professionsuddannelse
Projekter: Projekt › Forskning
-
Publikationer
-
Empirisk rekonstruktion af forsøgspraksis for Pædagogik og lærerfaglighed
Publikation: Bog/antologi/rapport/Ph.d. afhandling › Rapport › Formidling