Beskrivelse
Læringsmål:Do basic programming in a objectoriented language
Develop basic programs and code them in C#
Understand the function and concept of modern development tools
Develop basic software for especially windows computer systems
Interact with the computers available APIS
Interact with external signals and communications links
Undervisnings- og arbejdsformer:
Undervisningen foregår delvist i form a klassisk gennemgang af teori, med indlagte praktiske eksempler i form af live programmering.
Ét modul vil typisk være afbrudt af quizzer som forholder sig til den netop gennemgåede teori, efterfulgt af programmerings opgaver hvori den studerende får mulighed for at udøve den netop gennemgåde teori i en praktisk kontekst.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer:
Det er vigtigt at den studerende får en praktisk erfaring med programmering, ved selv at sidde med konkrete opgaver i en lerning by doing kontekst.
Det er ydermere håbet at denne vekslen mellem teori og praktisk programmering understøtter refleksiv praksislæring ved at den studerende er nødsaget til at reflektere over teorien for at kunne løse den praktiske opgave.
Periode | 1 apr. 2016 → … |
---|
Emneord
- programmering
Relateret indhold
-
Aktiviteter
-
Programmering IIIE
Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
-
Programmering II
Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb