Psykiatriske problemstillinger og indsatsformer i relation til sindslidende

Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

Beskrivelse

Læringsmål: At den studerende:
- har viden om psykiatriske problemstillinger i relation til pågældende sindslidende set ud fra et sundheds-, pædagogisk og socialfagligt perspektiv
- har viden om forskellige indsatsformer i forhold til sindslidende
- Kan analysere, reflektere og formulere problemstillinger i forhold til praksis i relation til arbejdet med den udvalgte sindslidende
- kan anvende og formidle faglige teorier i relation til arbejdet med den udvalgte sindslidende
- kan samarbejde med forskellige sektorer og/eller faggrupper om udvikling af de professionelle indsatser
- kan håndtere og udvikle givne indsatsformer
Undervisnings- og arbejdsformer: Holdundervisning med indlagte øvelser og diskussioner, hvor de studerende trækker på egne faglige eksempler
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Med baggrund i at de studerende på EVU har en høj grad af praksiserfaring, tages udgangspunkt i de studerendes egne erfaringer fra praksis, hvor undervisningens teori kobles til disse erfaringer.
Periode2015 → …

Emneord

  • undervisning
  • diplomuddannelse