Beskrivelse
Læringsmål: Faget psykologi er delt op i tre temaer, og undervisningen og litteraturen har været delt op i tre nogenlunde lige store dele. Som det fremgår af her følgende liste, består litteraturen både af grundbøger og klassiske (forsknings-) artikler. Desuden er der inddraget aktuelle emner fra både forskning, skole, praktik og hverdagen, således at teori, praksis, undervisning og praktik har mulighed for at ”mødes”.Undervisnings- og arbejdsformer: Timerne har været tilrettelagt i 4 lektioners forløb. Her var der en vekslen mellem forelæsninger, dialog med hele holdet, arbejde i mindre grupper samt fremlæggelser. Under tema 1 blev der gennemført et ”SelvOrganiserings-projekt”, hvor de studerende selvstændigt har arbejdet med 2 bøger (udvalg derfra), for så at fremlægge for hele holdet med hjælp at power point.
Holdet har deltaget i et heldagsforløb på Hjallerup-skolen med hele overbygningen, hvor de studerende agerede i forskellige roller, som at være værksteds-holdere, deltager-observatør, m.m.
Porteføljen, ugentligt ført via It’s Learning, og lærer-feedback har indgået igennem hele skoleåret som en kærkommen og givtig dialog mellem underviser og studerende.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Inspiration fra kulturhistorisk aktivitets-teori, tilsat social konstruktionisme og selvpsykologi
Periode | 2012 |
---|
Emneord
- anerkendelse