Samtaler, der nytter og flytter

  • Kirsten Haase (Projektleder)
  • Hanne Nørlem-Sørensen (Deltager)

    Aktivitet: Rådgivning - typerKursusvirksomhed

    Beskrivelse

    Opgavens indhold: Personlig-professionel kompetenceudvikling for læringsagenter ift kollegiale feedbackprocesser i forbindelse med projekt "Synlige læringsmål" på folkeskolerne i Gladsaxe Kommune
    Mål for aftagers udbytte: - at deltagerne oparbejder viden om, hvad der kan være på spil når voksne lærer
    - at deltagerne, igennem praktisk træning og refleksion over egen praksis, oparbejder indsigt i såvel personlige såvel som professionelle udfordringer og præferencer for kommunikation
    - at deltagerne oplever større sikkerhed ift feedback og kommunikation i en lærende og udviklende kontekst med kolleger
    Metodik og arbejdsform: Oplæg, dialog, refleksion, erfaringsudveksling, øvelser og konkret træning
    Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Formålet med kursusgangene er at give deltagerne rum til at arbejde praktisk trænende, refleksivt samt - i nogen grad - teoretisk - med feedback og kommunikation i lærende kontekster med kolleger ud fra ideen om solid og vægtig kobling mellem teori og praksis.
    Social læringsteori samt konstruktivistisk læringsteori er teoretisk bagtæppe for tilrettelæggelsen af forløbet.
    Periode19 maj 2015 → …
    Arbejd forGladsaxe Kommune, Danmark
    Grad af anerkendelseNational