Beskrivelse
Opgavens indhold: Personlig-professionel kompetenceudvikling for læringsagenter ift kollegiale feedbackprocesser i forbindelse med projekt "Synlige læringsmål" på folkeskolerne i Gladsaxe KommuneMål for aftagers udbytte: - at deltagerne oparbejder viden om, hvad der kan være på spil når voksne lærer
- at deltagerne, igennem praktisk træning og refleksion over egen praksis, oparbejder indsigt i såvel personlige såvel som professionelle udfordringer og præferencer for kommunikation
- at deltagerne oplever større sikkerhed ift feedback og kommunikation i en lærende og udviklende kontekst med kolleger
Metodik og arbejdsform: Oplæg, dialog, refleksion, erfaringsudveksling, øvelser og konkret træning
Begrundelse for valg af metodik og arbejdsform: Formålet med kursusgangene er at give deltagerne rum til at arbejde praktisk trænende, refleksivt samt - i nogen grad - teoretisk - med feedback og kommunikation i lærende kontekster med kolleger ud fra ideen om solid og vægtig kobling mellem teori og praksis.
Social læringsteori samt konstruktivistisk læringsteori er teoretisk bagtæppe for tilrettelæggelsen af forløbet.
Periode | 19 maj 2015 → … |
---|---|
Arbejd for | Gladsaxe Kommune, Danmark |
Grad af anerkendelse | National |