SFO under forandring. Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen

Kirsten Vagn Andersen (Andet)

Aktivitet: Andre aktivitetstyperAndet

Beskrivelse

Filmen er produceret under forsknings- og udviklingsprojektet: ”Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen”
Projektet har fokus på, hvordan de pædagogiske medarbejdere fra SFO’en, kan bringe deres faglige viden og kunnen ind i samarbejdet med lærerne i indskolingen. I projektet medvirker pædagoger, pædagogiske assistenter, lærere pædagogmedhjælpere og børn - alle fra en landskole og en på en byskole på Sjælland. – Samt forskere fra UC Sjælland. Filmen viser glimt af de mange stemmer og perspektiver der indgår i faglige drøftelser, klip fra hverdage på to SFO’er og skoler samt interview med deltagere
Filmen lægger op til en diskussion af, hvad forandringerne under skolereformen betyder for det pædagogiske arbejde i skole og sfo.
Filmen stiller spørgsmålene
•Hvordan skal vi samarbejde? Og om hvad?
•Hvordan er hverdagen for to pædagogmedhjælpere?
•Hvilke roller har pædagoger?
•Hvilke fagligheder kommer i spil?
•Hvordan fortolkes understøttende undervisning?


Deltog i forsknings- og udviklings projektet med særlig fokus på observation og dokumentation
Periode1 okt. 20141 sep. 2015
BegivenhedstitelSFO under forandring. Pædagogisk arbejde i skolen efter reformen
BegivenhedstypeAndet
PlaceringDanmark

Emneord

  • SFO
  • pædagogisk arbejde
  • folkeskolen
  • skolereformen