Skoleledelsens opgaver og muligheder ift. at udvikle en mere fællesskabende skolepraksis i samarbejdet med skolens fagprofessionelle

Aktivitet: Tale eller præsentation - typerForedrag eller oplæg

Beskrivelse

Arrangement for skoleledere i Hjørring Kommunes skolevæsen
Med dette oplæg skal vi drøfte, hvordan vanskelige (undervisnings)situationer, med modsætningsfyldte krav og forventninger, opleves fra et lærerperspektiv. Nogle lærere kan have perioder eller konkrete klasser, hvor de oplever afmagt og frustration over ikke at slå til eller gøre det godt nok, og vi skal se nærmere på nogle af disse situationer - både fra et lærer- og et elevperspektiv. Vi skal drøfte, hvordan man som leder kan støtte/sparre med lærerne ift. disse
vanskelige undervisningssituationer – og hvordan ledelsen kan støtte lærere i at håndtere skolens modsætningsfyldte praksis.
Vi skal desuden diskutere ledelsens muligheder for at understøtte udviklingen af en mere fællesskabende praksis i skolen og i undervisningen.

- Skoleledelsens muligheder for at understøtte udviklingen af en mere fællesskabende praksis
- Hvordan man som ledelse kan støtte lærere (og evt. også pædagoger) i at håndtere skolens modsætningsfyldte praksis
Periode31 aug. 2023
Sted for afholdelseHjørring Kommunes Skoler, Danmark
Grad af anerkendelseLokal