Beskrivelse
Læringsmål: Viden om og forståelse for:- Innovation og innovationsprocessor
- Journalistiske arbejdsmetoder (herunder vinkling af historien) – arbejdet med synopsis og arbejdsrapporter.
- Publikationsprocessen i forbindelse med bogudgivelse
- Processen omkring udvikling og udarbejdelse af opskrifter. Fra ide til færdig opskrift
Færdigheder i:
- Anvende forskellige skrivemetoder til at producere tekster til bestemte målgrupper og medier
- At vurdere og begrunde udvalg, sammensætning og opstilling af opskrifter til bestemte målgrupper
- Udvikle og formulere opskrifter
- At formidle professionsfaglig viden efter journalistiske metoder
- At mestre journalistiske metoder og skriveredskaber
Kompetence til:
- At tilrettelægge sunde måltider under hensyntagen til forbrug, bæredygtighed, marked og strategimål
- Formulere sig fagligt, men klart
- Flowskrivningsprocessor, så tekster også kan leveres under tidspres
- Design og gennemføre interviews og efterfølgende omdanne dette til historier og portrætter
- Identificere læringsbehov relateret til ernæring og sundhed og kunne omdanne dette til formidlingstekster
Undervisnings- og arbejdsformer: Forelæsning kombineret med øvelser
ERFA-grupper med gensidig sparring på tekster
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: At skrive tekster er et håndværk, som man kun kan mestre ved at øve sig. Undervisningen blev derfor tilrettelagt med et minimum af instruktion og efterfølgende var der skriveøvelser og feed-back på teksterne.
Periode | 2015 → … |
---|---|
Sted for afholdelse | Simply Cooking, Danmark |