Aktivitet: Andre aktivitetstyper › Undervisningsforløb
Beskrivelse
Læringsmål: Den studerende kan udvikle en inkluderende pædagogik præget af diversitet og deltagelse i fællesskaber kan inddrage analytiske overvejelser konstruktivt i forhold til formulering af og udvikling af inkluderende indsatser kan samarbejde kollegialt, tværprofessionelt og gennem brugerinddragelse om strategier og metoder til inkluderende indsatser har viden om sammenhængen mellem inklusion og eksklusion i forskellige kontekster har viden om centrale teorier og begreber om normalitet, afvigelse og marginalisering i en samfundsmæssig kontekst har viden om inkluderende pædagogik, diversitet, deltagelse og styrkelse af fællesskaber kan formulere og analysere problemstillinger vedrørende forholdet mellem inklusions- og eksklusionsmekanismer i konkrete pædagogiske og sociale sammenhænge kan ud fra systematisk iagttagelse og metodisk indsats begrunde udvikling af nye deltagelsesformer og inkluderende pædagogik kan anvende metoder til vejledning og supervision til udvikling af inkluderende indsats Studievejledning for den pædagogiske diplomuddannelse 2017
Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning Eksamensvejledning Bedømmelse Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fælles valgte arbejdsformer for undervisning på Pædagogisk Diplomuddannelse