Social inklusion: Pædagogisk Diplomuddannelse

  • Birgitte Laursen (Underviser)
  • Anne Birgitte Fruelund Jensen (Underviser)
  • Susanne Minds (Underviser)

    Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

    Beskrivelse

    Læringsmål: Den studerende
    kan udvikle en inkluderende pædagogik præget af diversitet og deltagelse i fællesskaber
    kan inddrage analytiske overvejelser konstruktivt i forhold til formulering af og udvikling af inkluderende indsatser
    kan samarbejde kollegialt, tværprofessionelt og gennem brugerinddragelse om strategier og metoder til inkluderende indsatser
    har viden om sammenhængen mellem inklusion og eksklusion i forskellige kontekster
    har viden om centrale teorier og begreber om normalitet, afvigelse og marginalisering i en samfundsmæssig kontekst
    har viden om inkluderende pædagogik, diversitet, deltagelse og styrkelse af fællesskaber
    kan formulere og analysere problemstillinger vedrørende forholdet mellem inklusions- og eksklusionsmekanismer i konkrete pædagogiske og sociale sammenhænge
    kan ud fra systematisk iagttagelse og metodisk indsats begrunde udvikling af nye deltagelsesformer og inkluderende pædagogik
    kan anvende metoder til vejledning og supervision til udvikling af inkluderende indsats
    Studievejledning for den pædagogiske diplomuddannelse 2017

    Undervisnings- og arbejdsformer: Undervisning
    Eksamensvejledning
    Bedømmelse
    Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Fælles valgte arbejdsformer for undervisning på Pædagogisk Diplomuddannelse
    Periode2017 → …

    Emneord

    • Børn og unge
    • Social inklusion