Social inklusion : Pædagogisk diplomuddannelse

Aktivitet: Andre aktivitetstyperUndervisningsforløb

Beskrivelse

Læringsmål: Den studerende:
- har viden om sammenhængen mellem inklusion og eksklusion i en samfundsmæssig kontekst,
- har viden om centrale teorier og begreber om normalitet og afvigelse,
- kan formulere og analysere problemstillinger vedrørende forholdet mellem inklusions- og eksklusionsmekanismer i konkrete pædagogiske og sociale sammenhænge,
- kan inddrage de analytiske overvejelser konstruktivt i forhold til formulering af og udvikling af en inkluderende indsats.
Undervisnings- og arbejdsformer: Oplæg, gruppeøvelser, diskussion i plenum, summeøvelser, arbejde i læringsteams og diverse procesøvelser.
Afsluttes med skriftlig eksamen med ekstern censur.
Begrundelse for valg af undervisnings- og arbejdsformer: Optimale læreprocesser og værdifuld transfer mellem teori og praksis for de studerende.
Periode20121 jan. 2015